Da li ima razlike između sintetičkog benzina i dizela i goriva koje se dobija iz nafte?

Bez autora
Apr 04 2023

Njemačka je uspjela da izlobira da se od 2035. godine u Evropskoj uniji, uz vozila s nultim emisijama, mogu prodavati i automobili koji će koristiti sintetička goriva ili e-goriva.

Proizvodni procesi im, naravno nisu isti (sintetičko gorivo traži veliku količinu el. energije), ali u samom procesu sagorjevanja nema važnijih razlika.

Kako navodi Revija HAK, jedna od prednosti e-goriva je to što se mogu koristiti i u postojećim vozilima, odnosno u automobilima na benzin i dizel. Njemački autoklub ADAC je testirao polovni VW Golf VII 1.4 TSI napunjen s e-gorivom. Test je sproveden od juna do avgusta prošle godine, a auto je prešao "nekoliko hiljada kilometara".

Nije bilo primjetnih promjena u tehničkim karakteristikama u odnosu na klasični benzin. Nema problema ni s točenjem goriva. Postojeća mreža benzinskih stanica bi mogla da se koristi za e-goriva. Gorivo za test ADAC-a, na primer, stiglo je iz ispitnog pogona u Chemnitzu.

Prema ADAC-u, cijena manja od dva evra po litru sintetičkog goriva se čini mogućom u budućnosti. Tome u prilog govori i činjenica da troškovi proizvodnje zelene električne energije padaju, a rastuća masovna proizvodnja pojeftinjuje trenutno vrlo skupa e-goriva. Trenutno su, međutim, troškovi znatno veći.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik